תהליך הפקת סרט תדמית משתנה בהתאם לאופי ולסגנון של ההפקה, שהוא כמובן נגזרת של מטרות הסרטון, ערוצי השיווק השונים שלו וקהל היעד. השלב ראשון בהפקת הסרט מתחיל בתכנון הקונספט שלו. בשלב הזה חשוב להגדיר בבירור את מטרות הסרט, את קהל היעד לו הוא מיועד ואת ערוצי ההפצה המתוכננים של הסרט. על בסיס ההגדרות הללו, מבססים את כל ההחלטות העתידיות לגבי בחירת אופי הקונספט ושיטות ההפקה. חשוב מאוד להקדיש לכך את הזמן הנדרש ולבסס את ההגדרות באופן מדויק. 

כתיבת התסריט והפקה

לאחר גיבוש הקונספט, צריך להחליט על האופן בו יופק הסרט, אם באמצעות צוות צילום מקצועי או באנימציה ממוחשבת או שילוב בין האפשרויות הללו. בשלב הבא מתחיל תהליך כתיבת התסריט שיפרט את רצף התמונות על המסך ואת הכותרות הגרפיות והקריינות שנשמע. עיצוב המסכים נעשה התאם לשפה הגרפית של החברה והמוצר ובהתאם לתסריט. כאשר מדובר על ימי צילום של סרט תדמית ההפקה כוללת בעלי מקצוע כגון במאי, מפיק, תאורנים, צלמים, מקליטים ושחקנים. על מנת להפיק את המיטב כל יום צילום, יש לתכן מראש את כל לוח הזמנים בקפידה.

עריכת הסרט

השלב הבא בהפקת סרט תדמית הוא עריכת הסרט. בשלב זה לוקחים את כל החומרים משלב ההפקה ובעזרת תוכנות עריכה מתקדמות עוברים פריים-פריים, בוחרים את הקטעים האיכותיים ביותר, חותכים ומשפצים עד שמתקבל הסרט האופטימלי. סרט תדמית מוצלח הוא תולדה של ההקפדה על כל הפרטים החשובים בשלבי ההפקה השונים. בשלב זה מציגים ללקוח את הגרסה הראשונית, לשם ביצוע תיקונים והתאמות ורק לאחר מכן עוברים לעריכה הסופית, בו מלטשים את סרט התדמית על מרכיביו השונים.

פסקול וצבע

בשלב העריכה הסופי מבצעים גם עריכת פסקול והתאמת תיקוני צבע. בעריכת הפסקול צריך להתאים את המוזיקה המתאימה לסרט. המוזיקה יכולה להעניק לסרט תדמית את העומק הרצוי לו ולגרום לצופה להיכנס למצב הרגשי בו אנו רוצים אותו בהתאם לרצון הלקוח. בשלב תיקוני הצבע צריך להתאים בדייקנות ובעדינות את צבעי הצילומים בהתאם לדרישות הבמאי והלקוח. רק לאחר מכן סרט תדמית יהיה מוכן למסירה. מהעותק הסופי ניתן להפיק עותקים שונים בהתאם לדרישה, בין אם מדובר על שידור ברשת או להצגה במצגות העסקיות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *